دموكراسي و حقوق بشر از نگاه دولت انگليس

آمار مطالب

کل مطالب : 182
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 18
باردید دیروز : 8
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 567
بازدید سال : 1460
بازدید کلی : 25314

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 567
بازدید کل : 25314
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


** ** ***** *****
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمود جلیلی مرودشتی
تاریخ : شنبه 12 آذر 1390
نظرات

دموكراسي و حقوق بشر از نگاه دولت انگليس
بي بي سي : همه اعتصاب كنندگان را تيرباران كنيد!

شبكه تلويزيوني دولتي بي بي سي در واكنش به اعتصاب بي سابقه كارگران و كارمندان انگليسي گفت: همه آنها بايد مقابل چشم خانواده هايشان تيرباران شوند.
به گزارش شبكه خبري «بلومبرگ» «جرمي كلاركسون» مجري مشهور شبكه تلويزيوني دولتي بي بي سي در واكنش به اعتصاب و تظاهرات سراسري و بزرگ روز چهارشنبه انگليس گفت: «دوست دارم همه كارگراني را كه اعتصاب كردند اعدام كنم. اگر من جاي مسئولان بودم همه اعتصابيون را بيرون مي كشيدم و جلو چشم خانواده هايشان تيرباران مي كردم.»
وي كه در حال گفت وگو با شبكه اول تلويزيون بي بي سي بود افزود: كارگران چگونه به خود جرئت مي دهند در حالي كه از حقوق بازنشستگي طلايي برخوردارند اعتصاب كنند...
يادآور مي شود، اعتصاب روز چهارشنبه انگليس كه در آن بيش از دو ميليون و 600 هزار كارمند و كارگر شركت داشتند در اعتراض به افزايش 5 ساله سن بازنشستگي، افزايش بسيار ناچيز حقوق و دستمزد و در يك كلام اجراي طرح رياضتي صورت گرفت كه در نهايت به فلج شدن كامل اين كشور منجر شد. پس از انتشار اظهارات عجيب مجري مشهور بي بي سي، اتحاديه هاي كارگري انگليس به شدت به اين شبكه تلويزيوني دولت بريتانيا اعتراض كرده و خواستار اخراج فوري «كلاركسون» شدند. بيش از 5000 شكايت رسمي نيز تنها چند ساعت پس از اين اظهارات تنظيم و به مراجع قضائي ارسال شد، طوري كه سرانجام «كلاركسون» را وادار به عذرخواهي از مردم انگليس كرد.
دبيركل اتحاديه كارگري «يونيسون» در اين رابطه اظهار داشت: «اظهارات وي انزجارآور و غيرقابل تحمل است. عذرخواهي كافي نيست. بي بي سي بايد فورا وي را اخراج كند. از شبكه تلويزيوني بي بي سي هم به زودي شكايت مي كنيم.»
گفتني است، اظهارات مجري بي بي سي در واقع اهانت به ميليون ها نفر از مردم انگليس است كه همزمان با اعتصاب به خيابان هاي شهرهاي مختلف اين كشور سرازير شده و خواستار احقاق حقوق خود شدند. اين اعتصاب 24 ساعته كه به گزارش رسانه هاي غربي و انگليسي منجر به تعطيلي اكثر مدارس و هزاران بيمارستان، فرودگاه، كتابخانه، موزه، اداره دولتي و دانشگاه شده خسارات نسبتا زيادي به دولت تحميل كرد.
گزارش ها و تصاوير دريافتي حاكي است، همزمان با برپايي بيش از 30 تجمع در شهرهاي مختلف انگليس، ده ها هزار نيروي پليس نيز در خيابان ها و ميادين مختلف تجمع و به كنترل اوضاع پرداختند. پليس شماري از تظاهركنندگان را نيز بازداشت كرد.
آخرين خبرها از اين اعتصاب اينكه، پس از پايان آن مقامات دولتي حاضر شدند با رهبران اتحاديه ها به گفت وگو نشسته و به درخواست هاي آنها گوش دهند، پيش از اين مقامات به شدت برگزاري اين اعتصاب را محكوم و تاكيد كرده بودند كه مردم با اعتصاب به چيزي نخواهند رسيد!
شبكه دولتي بي بي سي كه بودجه آن را وزارت خارجه انگليس تامين مي كند، برنامه هاي زنده خود را با تاخير يك تا 5/1 دقيقه اي پخش مي كند و اظهارات مجري معروف نمي تواند حرف خود او باشد.
به گفته ناظران سياسي، معمولا سازمان هاي اطلاعاتي انگليس بر كليه برنامه هاي بي بي سي نظارت دارند و اظهارات تعيين كننده سياست داخلي و خارجي با نظر اين سازمان هاي اطلاعاتي پخش مي شوند.
اين اظهارات در حقيقت ديدگاه هاي دولت انگليس است كه از زبان يك مجري از تلويزيون بين المللي انگليس پخش مي شود. به اعتقاد اين ناظران، پخش اين نوع اظهارنظرها براي به وحشت انداختن اعتصاب كنندگاني انجام مي شود كه با اعتصاب خود اين كشور را فلج كردند.


 
وقتی دین از سیاست جدا شد و منفعت طلبی به جای آموزه های دین نشست و خدا و ارزشهای انسانی در سیاست و اداره جامعه خارج شد منطق سیاست بازان و دولتهای منفعت طلب این است اگر بیش از 99%  مردم کشوری در مقابل تعدادی قلیل از صاحبان زر و زور ایستاد و مقاومت کرد باید کشته شود چرا که اصالت از آن سرمایه و زر و زور است نه انسان .باید گفت چشم بعضی از روشن فکرنمایان ایرانی که شیفته دمکراسی غرب می باشند و دین را از سیاست جدا می کنند و غرب را کعبه آمال خود می دانند روشن بخصوص آنان که خود را مسلمان لیبرال می دانند .

اللهم عجل لولیک الفرج والنصر



تعداد بازدید از این مطلب: 402
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ خودتان خوش آمدید لطفا با نظرات خود ، ما را از راهنمائیهای خود بهره مند سازید.متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود